Vilkår & information


Betalningsmetoder

Vi axepterar credit / debit kort, vipps och paypal.

FAQ

Tar ni emot specialbeställningar? 
Ja! Ta kontakt på hello@sanddesign.se

Skickar ni till utlandet?
Ja, vi skickar till Norge, Sverige och Danmark. 

Når blir mitt paket skickat?
Om vi har dina produkter på lager skickas de inom 1-4 arbetsdagar. Om produkterna måste stöpas måste 3-5 dagars produktsjonstid medräknas


Vilkår och betingelser

Om SandDesign:
Bedriftsnavn: SAND DESIGN ANDRÈ

org. 930390534
Oslo,Norge

Kontakt:
hello@sanddesign.se

Beställning: 
 Om det skulle væra något fel med din beställning, ta kontakt med oss omiddelbart på: hello@sanddesign.se Kancellering av din order kan göras så länge vi inte har producerat dina produkter, eller beställt leverans av din order.  
Ordrar som är skickade från oss kan inte kancelleras. 

Levering:
Vi sänder med Helthjem og Posten. Normal leveranstid är cirka 2-7 arbetsdagar.



Ångerrätt:
När du handlar på internet har man alltid 14 dagars ångerrätt. 

Vid användning av ångerrätt: 

  • Du måste informera om att du ångrar ditt köp till hello@sanddesign.se
    E-posten måste innehålla namn, adress, e-post, ordrenummer och vilka produkter som önskas att returneras.

  • Produkterna ska returneras tillbaka omedelbart och innan ångerrätten går ut (14 dagar).

  • Vid eventuell retur måste produkterna returneras i originalskick. Kunden är ansvarig för frakt och produkternas skick vid retur, produkterna bör därför skickas väl förpackade.

  • På returbeloppet tar vi oss rätten till att dra av ett belopp som motsvarar värdeminskningen, jämfört med en ny produkt, vid använd eller skadad produkt. .


Ångrerrätten gäller inte när:
Produkten är specialbeställd. 

Skadad produkt?

Om du skulle ta emot en produkt som är skadad måste du ta kontakt inom rimlig tid efter att du mottagit varan, skriftligt till hello@sanddesign.se, med bilder av skadan så att vi kan hjälpa dig vidare. Senast inom 2 månader från att skadan blev upptäckt, eller borde blivit upptäckt. Kund kan då välja att få en ny produkt, delar av köpssum eller få hela köpsbeloppet tillbaka. Vi ansvarar inte för repor- eller fallskador gjorda av kunden. Vi ersätter alla varor som är skadade vid leverans. I vissa tillfällen kan du behöva returnera produkten, på vår bekostnad.

Reklamasjonsfrist vid skadad produkt är 2år. Vi förbehåller oss rätten till att neka reklamasjon, om det framkommer att produkten inte är skadad, eller liknande, i samsvar med gällande lovverk.

Annat:
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar i nättbutiken, samt utsålda produkter vid beställningstidspunkt. Vi garanterar inte att bilderna återger det exakta utseendet på produkterna, då en viss färgskillnad kan förekomma.

Vi strävar altid efter att få fram produkterna och färger så identiskt som möjligt på våra bilder.